Marketing en sales automation selectie
Wat is marketing automation?
Marketing automation is software die helpt om je marketing en sales slimmer in te richten. Denk aan geautomatiseerde sales notificaties, e-mailflows, lead scoring, contactsegmentatie en het koppelen van gedrag aan acties. Maar vooral de enorme hoeveelheid aan extra informatie over de wensen en uitdagingen van je leads. Het doel? Meer grip op je funnel, minder handmatig werk en betere timing in je klantcommunicatie.
Wat je ermee doet, verschilt per organisatie. De één focust op lead nurturing en conversie, de ander op klantbehoud of retentiecampagnes. En soms is het gewoon een hele slimme opvolgingstool voor sales.


Heeft mijn organisatie marketing & sales automation nodig?
Marketing automation voegt vooral waarde toe als:
- je dienst of product geen impuls aankoop is
- je sales trajecten langer duren (hoe langer hoe noodzakelijker!)
- je marketing en sales te veel los van elkaar werken
- leads niet of te laat worden opgevolgd
- je geen overzicht hebt in de funnel en leadkwaliteit
- je veel handmatig werk verricht om mailings of campagnes te versturen
- je data verspreid staat over tools als Mailchimp, Excel, CRM en je website
Herkenbaar? Dan is marketing automation geen nice-to-have, maar gewoon noodzaak.
Welke marketing en sales automation software past bij mij?
De keuze is enorm. En het lastige: veel tools lijken op elkaar, maar verschillen sterk in gebruiksgemak, mogelijkheden en prijs. Voeg daar wat agressieve salesfunnel-softwareverkopers aan toe, en je ziet snel door de bomen het bos niet meer.
Je kiest marketing en sales automation software niet voor een jaartje. Het is een strategische keuze die impact heeft op je marketing en salesaanpak, je processen en je mensen. Dus: wat wil je bereiken? En welk platform past daarbij?
Onze aanpak
Wij helpen je niet aan “de beste tool”, maar aan “de juiste tool” voor jouw situatie. Daarbij kijken we verder dan alleen marketing en sales automation. Als bepaalde processen beter via een CRM, websiteplugin of analytics tool kunnen lopen, nemen we dat gewoon mee.
Onze werkwijze:
- We formuleren samen je doelstellingen
- We brengen je huidige systemen en processen in kaart
- We maken een shortlist van twee tot drie passende oplossingen
- We berekenen de Total Cost of Ownership (TCO) over meerdere jaren
- Jij kiest — maar dan wel goed onderbouwd
We zijn onafhankelijk, maar kennen wel een aantal tools van binnen en van buiten. Soms zijn we partner, soms alleen gebruiker. Altijd eerlijk en transparant.
Heb je al een tool maar denk je dat het beter kan dan is optimalisatie wellicht een optie voor je..
Wil je zeker weten dat je geen verkeerde keuze maakt?
Laat ons je helpen bij de selectie. Geen voorkeuren, geen verborgen agenda’s. Gewoon het beste advies voor jouw situatie.
Bel 085-485 10 10 dan kunnen we kennis maken en zien we daarna wel hoe en of we verder gaan.
Referenties