Marketing en sales automation optimaliseren

Is je marketing automation-oplossing niet geworden wat je ervan had gehoopt? Dan is het tijd om te kijken waar het spaak loopt — en wat er beter kan. Je herkent het misschien aan één (of meer) van deze signalen:

  • Er worden amper campagnes gedraaid
  • Niemand weet hoe de flows precies werken
  • Leads komen binnen, maar conversie blijft uit
  • Je dashboards geven geen bruikbare inzichten
  • De data is rommelig of verouderd
  • Sales en marketing werken niet samen
  • Contact lijsten zijn vervuild of kloppen niet meer
  • De tool past niet meer bij je processen
  • De expert die alles wist, werkt hier niet meer

Oftewel: je marketing automation werkt niet vóór je, maar tegen je.

Marketing en sales automation optimaliseren

Wat je nodig hebt?

Een korte inventarisatie van de situatie:

wat is het probleem, wat werkt wel en wat niet?
We vergelijken je aanpak met best practices en brengen in kaart waar je kansen laat liggen.

 

Vervolgens maken we samen een concreet actieplan:

  • Data opschonen en segmentaties verbeteren
  • Campagnes herstructureren of automatiseren
  • Gebruikers trainen (zodat niet alles op één persoon leunt)
  • Dashboards en rapportages inrichten
  • Integraties controleren of uitbreiden
  • Of: eerlijk advies als het tijd is voor een andere oplossing

Marketing en sales automation hoort je werk makkelijker en effectiever te maken. Doet het dat niet? Dan is optimaliseren geen luxe, maar gewoon nodig.

Kwaliteit is altijd beter dan kwantiteit in de B2B, onze marketing en sales processen zijn inmiddels veel beter dan ooit en daardoor kunnen we nog beter focussen op waar we goed in zijn.

Richard Temmink

Partner, Centrum voor bedrijfsopvolging

Als je ook het idee hebt dat het beter moet kunnen..

Bel me om eens te bespreken waarom je dat denkt.

Als blijkt dat je het maximale er al uit haalt hoor je dat ook van me.

Bel: 085-485 10 10 dan kunnen we kennis maken en zien we daarna of wel en hoe we verder gaan.